STAŢII NOI DE METROU, LUCRĂRI ÎN RITM DE MELC

DISTRIBUIȚI

Două staţii de metrou vor fi date în folosinţă până la sfârşitul acestui an. După lungi aşteptări, staţia de metrou Laminorului, dar şi staţia Străuleşti vor putea fi folosite de călători spre sfârşitul lunii decembrie. Proiectul de metrou al magistralei 4 extinse a început în urmă cu patru ani, însă oficialii se laudă acum că este una modernă inclusiv cu spaţii sanitare. 

În prezent, harta de metrou a magistralei patru are doar pe hârtie capăt la depoul Străuleşti. Însă în realitate, capătul este la Parc Bazilescu. De acolo, firul se opreşte. Doar că, potrivit oficialilor, nu mai e multă vreme până când legătura între sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu, Străuleşti şi centrul oraşului va fi conectată în subteran. După 4 ani de lucrări, în 2016 se va face recepţia finală.

Staţia de metrou Laminorului diferă de imaginea staţiilor de până acum, potrivit arhitectului care spune că a adus elemente noi pentru a crea impresia de spaţiu verde şi chiar a ales culori pentru o imagine eco.

Bucureştenii nerăbdători după atâta vreme de aşteptare au venit astăzi să se convingă cu ochii lor de stadiul lucrărilor.

Locuitorii Capitalei s-au obişnuit să aştepte şi în continuare vor mai aştepta şi pentru celelalte proiecte care sunt anunţate pompos. Un exemplu, este magistrala 6 de metrou pană la Otopeni.

Surpriza pe care ministrul o pregăteşte poate fi folosirea şinelor de tren de la suprafaţă pentru magistrala care ar lega capitala de aeroportul internaţional Henri Coandă. Dacă lucrările la magistrala 6 s-ar întinde până în 2021 aşa cum zic oficialii, este posibil ca meciurile de la campionatul european programate în România să nu se mai ţină fix din acest motiv. Însă până una alta, ministrul nu se grăbeşte să facă dezvăluiri şi nici nu prea ştie cât costă o cartelă la metrou. Nu a mai circulat în subteran de vreo 4 ani.

Şi să ne întoarcem la şinele noastre, în drumul taberei unde lucrprile parcă nu se mai termină. În cartierul din sectorul 6, magistrala 5 nu este gata nici acum şi nici nu va fi dată în folosinţă mai devreme de a doua jumătate a anului viitor. Bineînţeles, nici atunci în întregime.

Lucrările la magistrala 5 a metroului au început în 2011, iar promisiunile erau că în 2014 va fi pusă în circulaţie. Iar la începutul acestui an lucrările erau blocate complet.