Soluții rapide în problemele cu băncile

DISTRIBUIȚI

Patru din cinci solicitări de soluţionare amiabilă a neînţelegerilor dintre clienţi şi bănci, prin Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor, sunt refuzate de bănci! Unele au făcut-o, motivând că există un dosar înregistrat pe rolul instanţei. Însă, reprezentanţii centrului vin cu propuneri şi spun că şi în aceste cazuri se poate întrerupe acţiunea în instanţă şi problema să se rezolve amiabil, într-un timp mult mai scurt. Există şi cazuri fericite de clienţi care au reuşit, împreună cu conciliatorii, să stea faţă în faţă cu repezentanţii băncilor şi să obţină rezultatele pe care şi le doreau.

În plus, ofiţerul de credit, cel care vinde produsul financiar, trebuie să informeze clientul despre existenţa centrului de soluţionare alternativă a litigiilor

După patru ani de notificări cu banca de la care a luat un credit de nevoi personale, domnul Constantin Gherghin a reuşit să-şi facă dreptate.

Adresele pe care le trimitea băncii rămâneau fără răspuns sau venea cu întârziere, spune acesta.

Un alt caz este al unui client care a semnat pentru un produs de economisire-creditare, pe o perioadă de cinci ani, destinat achiziţionării unei locuinţe sau amenajării acesteia. De surprize neplăcute a avut şi el parte.

După întâlnirea cu reprezentanţii băncii şi conciliatorul centrului, acesta a reuşit să recupereze 85% din dobânda pe care trebuia să o mai primească.

Clienţii nemulţumiţi de bănci care vor sesiza centrul de soluţionare alternativă a litigiilor vor avea posibilitatea, în curând, să verifice online toate informaţiile care ţin de stadiul etapelor de soluţionare a cererilor.

Soluţionarea problemelor consumatorilor cu băncile, prin intermediul centrului, este gratuită.