Cu trenul până la aeroport

DISTRIBUIȚI

Rapid, direct şi ieftin. Vorbim despre drumul cu trenul de la Bucureşti la terminalul aeroportului Otopeni. Dar… peste un an şi jumătate. Este promisiunea ministrului Transporturilor. Şi ca să ne asigure că nu este nevoie de mai mult timp, ministrul ne-a invitat la o plimbare cu trenul până în punctul de unde se va construi un tronson nou de cale ferată. Proiectul va fi realizat în regie proprie, toate studiile au fost făcute, iar cea mai mare parte a traseului există deja.

După ani de aşteptare, Bucureştiul va avea în sfârşit un drum direct care va lega Gara de Nord de terminalul aeroportului Otopeni. Proiectul presupune reabilitarea şi electrificarea a 17 km de drum deja existenţi, între Gara de Nord şi localitatea Odăile.

Noul tronson va fi construit sub nivelul solului, iar la aeroport va fi construită o gară înainte de viitoarea staţie a magistralei 6 de metrou.

După ce terminalul metroului va fi dat în folosinţă în 2021 trenul va opri în aceeaşi staţie cu metroul.

Proiectul costă 88 de milioane de euro şi va fi realizat în regie proprie de CFR Infrastructură. Banii provin din fonduri europene care există deja în bugetul Ministerului Transporturilor.

Iar pentru acest lucru, trenuri există deja în dotarea CFR. 4 garnituri Săgeata Albastră cu o frecvenţă de 15 minute.

Un bilet dus va costa 3,9 lei şi va fi redus la jumătate pentru pensionari, elevi şi studenţi iar călătoria  va dura doar 18 minute.

O legătură feroviară directă între Bucureşti şi aeroport a fost solicitarea de bază a oficialilor UEFA pentru organizarea Campionatului European.