Cu băncile, se poate şi amiabil

DISTRIBUIȚI

Neînţelegerile dintre românii cu credite la bancă şi instituţiile financiare cu care au semnat contractul se sting în faţa conciliatorilor. Eliminarea şi restituirea comisioanelor de risc ori de administrare, reducerea marjei dobânzii sau îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit sunt doar câteva dintre lucrurile pe care oamenii le reclamă în relaţia cu băncile. Aşa că, după ce au eşuat în a-şi face singuri dreptate, ajung la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, iar numărul cererilor a crescut semnificativ în ultima perioadă. 

O asigurare pe care nu ştia că urma să o plătească băncii atunci când a accesat un credit de nevoi personale, de 19.000 de lei, a stârnit nemulţumirea domnului Dan.

Aşa că s-a îndreptat către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.

În ultimele trei luni, numărul cererilor conforme înregistrate la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a fost de peste două ori mai mare şi a ajuns la 172 de cereri, faţă de 79 câte erau înregistrate la 30 iunie 2016. Numărul de hotărâri pronunţate de conciliatori s-a triplat în ultimul trimestru, de la 5 câte erau în luna iunie până la 16 la finalul lunii septembrie.

Băncile nu vor să ajungă în instanţă ca să rezolve problemele cu acei clienţi nemulţumiţi aşa că amiabil este şi pe placul lor.

Sunt însă şi cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar care au fost clasate. Fie pentru că băncile au contactat direct clientul ca să-i ofere o soluţie acceptată de client, fie pentru că existau anumite dosare în instanţa de judecată sau pentru că, deşi a primit mai multe oferte, toate au fost refuzate de consumator, înainte ca acesta să apeleze la soluţionarea alternativă.