Centura feroviară a Capitalei, reabilitată

DISTRIBUIȚI

Veste bună pentru românii care locuiesc sau lucrează în apropierea Capitalei. Din februarie anul viitor şapte localităţi vor fi conectate cu Bucureştiul prin centura feroviară. Liniile ferate există dar nu sunt folosite pentru transportul călătorilor. Astăzi ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, ne-a dovedit pe viu că liniile ferate pot fi folosite. Este nevoie însă de o investiţie minimă pentru reabilitarea staţiilor deja existente şi pentru construirea altora noi. Proiectul, care prevede în câţiva ani reabilitarea întregii centuri feroviare, există de mulţi ani la Ministerul Transporturilor, însă până acum a rămas doar pe hârtie.

Reabilitarea întregii centuri feroviare va fi realizată în trei etape.

În cazul Bucureştiului, centura feroviară între Gara Basarab – Gara de Nord şi Pantelimon va conecta 7 localităţi mari, 4 sectoare, 8 cartiere şi un punct mare de interes – Laserul Măgurele. În plus va fluidiza semnificativ traficul existent pe şoseua de centură, spun autorităţile.

Tronsonul Gara de Nord – Progresul este prevăzut cu 16 staţii feroviare. 9 există deja, dar vor fi reabilitate şi vor fi amenajate parcări. În plus vor mai fi construite alte 7 puncte de oprire noi.
În unele cazuri, precum Punctul de Oprire Laserul Măgurele, Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, va construi şi o pasarelă pietonală peste şoseaua de centură. Investiţia pentru prima etapă costă 200.000 de euro şi va fi suportată de CFR Infrastructură.

Dacă cererea va fi mai mare se pot suplimenta trenurile pe această rută care vor dubla capacitatea de transport al călătorilor. Distanţa, pe calea ferată, între Gara de Nord şi Gara Progresul, deci între nordul şi sudul Capitalei, este de 30 km şi va fi parcursă în 40 de minute cu tot cu opririle în staţii.

În cea de-a doua etapă a proiectului, ce are termen de finalizare decembrie 2017 şi un cost de 5 milioane de euro, va fi construită conexiunea feroviară cu reţeaua de metrou. În Gara Progresul se va realiza legătura cu magistrala 2 de metrou, staţia Berceni. Legătura cu autobuze ratb există deja. Iar din Gara de Vest se va putea ajunge la staţia de metrou Preciziei a magistralei 1.

În cea de-a treia fază va fi reabilitată calea ferată între Pantelimon şi Gara Progresul.

Ultima etapă va costa 15 milioane de euro şi ar trebui să fie gata în noiembrie 2018.