AVEM DRUMURI MAI PROASTE CA ÎN AFRICA

DISTRIBUIȚI

România are drumuri mai proaste decât majoritatea ţărilor din Africa, multe dintre ele extrem de sărace precum Ciad, Sierra Leone, Zimbabwe, Uganda sau Etiopia, se arată într-un raport realizat la nivel global. Şi comparaţia cu ţările asiatice, trecute prin războaie în istoria recentă, este ruşinoasă. Şi nici nu este de mirare odată ce în România, autostrăzile se fisurează la scurt timp după terminarea construcţiilor şi intră în reparaţii. În plus, la noi drumurile se construiesc lent, atât de lent încât anul acesta este posibil să încheiem anul fără niciun kilometru nou de autostradă.

România ocupă locul 128 la capitolul ”calitatea drumurilor”, din cele 138 de ţări care apar în raportul Competitivităţii Globale.

Zimbabwe este o ţară foarte săracă din Africa. Cu toate acestea, drumurile din această ţară sunt superioare celor din România.

Chinul de a conduce zi de zi pe drumuri pline de gropi sau cu denivelări, îl cunosc şoferii.

Acest raport nu ar trebui totuşi să ne surprindă având în vedere că 22 de km din autostrada Orăştie – Sibiu au fost închişi după ce au apărut fisuri în asfalt la doar două luni de la inaugurarea drumului.

Asta anunţa directorul CNADNR, însă termenul de redeschidere a traficului rutier pe acest segment de drum a fost amânat pentru 10 octombrie, în favoarea calităţii drumului.

Însă nerespectarea termenelor de finalizare pentru proiectele din România pare să fie o obişnuinţă a companiei naţionale de drumuri şi poduri.

Loturile 2,3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva, în total 72 de km ar fi trebuit să fie gata în mai anul acesta, lucrările fiind începute din noiemrie 2013. Terminarea lor a fost amânată însă pe anul viitor.

Alţi 41 de km din loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Sebeş – Turda trebuiau să fie deschişi traficului rutier la începutul acestei luni, iar loturile 3 şi 4 în lungime de 28 de km încă din martie. Însă, nici vorbă să fie deschise anul acesta.

Veştile pentru autostrada Transilvania sunt de asemenea îndepărtate.

În timp ce unele tronsoane nici nu sunt în executare, construcţia celor 60 de km ai tronsonului Suplacu de Barcău – Borş a fost începută în 2015 şi ar trebui să fie gata în 2017. 16,85 km între Nădăşelu şi Mihăieşti, sunt de asemenea programaţi pentru anul 2017.

Singurul tronson din această autostradă care ar putea fi gata în acest an este Gilău – Nădăşelu, în lungime de 8,7 km. Însă şoferii nu se vor putea bucura de acest drum.

Aşadar este foarte posibil ca România să termine anul 2016 fără niciun km nou de autostradă. În total, România are 733 de km de autostradă dintre care 22 închişi.