Zilele acestea are loc parada tramvaielor de epocă, iar câteva vehicule care funcţionau în urmă cu mai bine de o jumătate de secol au fost readuse în circulaţie

DISTRIBUIȚI

Dacă în mod obişnuit bucureştenii se plâng de condiţiile din mijloacele de transport în comun şi de cât de învechite sunt acestea, astăzi oamenii s-au bucurat să circule într-un tramvai vechi. Zilele acestea are loc parada tramvaielor de epocă, iar câteva vehicule care funcţionau în urmă cu mai bine de o jumătate de secol au fost readuse în circulaţie. Cei mai în vârstă au fost nostalgici, iar cei mai tineri…fascinaţi de aceste bucăţi de trecut pe şine, care, după părerea unora, arată mai bine decât cele care circulă zilnic pe stăzi. Actualul parc auto al RATB este atât de vechi încât diferenţa dintre un tramvai de epocă şi unul obişnuit este de…nici 10 ani.

3 piese…de istorie au colorat străzile Capitalei în această dimineaţă. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a organizat – Parada tramvaielor de epocă – , eveniment ce a încântat privirile multor bucureşteni.

Şi dacă cei tineri au fost curioşi să vadă cum arăta transportul în comun în trecut, cei mai în vârstă au fost cuprinşi de nostalgie când şi-au dat seama că astăzi au mers prin oraş chiar cu tramvaiul pe care îl luau şi în urmă cu 40-50 de ani.

Nostalgici, însă, nu au fost doar călătorii, ci chiar şi vatmanul care ne-a condus câteva staţii…în trecut.

Pentru vatman diferenţa dintre acest tramvai şi cel pe care munceşte în mod obişnuit este uriaşă. Nu la fel de vizibilă este şi pentru călători.

Acest tramvai a fost fabricat în anul 1956 şi a circulat prin Bucureşti până în 1981, când au fost retrase toate tramvaiele de acest tip şi înlocuite cu….cele pe care astăzi le vedem zilnic pe stradă, despre care mai în glumă, mai în serios, unii oameni spun că ar fi…tot de epocă.

Şi dacă unul dintre tramvaiele de colecţie, scos doar în zilele de sărbătoare a fost fabricat în urmă cu 40 de ani, cele care sunt pe stradă zilnic au fost fabricate…tot în urmă cu 40 de ani. Aşa că dacă mari diferenţe nu sunt, cei mai mulţi dintre oameni spun că ar prefera să se circule zilnic cu tramvaiele de epocă….în locul celor „noi”.

Sunt aproape 300 de tramvaie în funcţiune în Bucureşti. Cele mai multe au…peste 30 de ani. Ca să poată funcţiona încă, au fost recondiţionate de mai multe ori. Chiar şi aşa nu au putut fi ascunse problemele, care ies la iveală adesea, în urma accidentelor. Aşa cum s-a întâmplat şi în urmă cu 2 luni, de pildă, când un astfel de mijloc de transport a luat foc în trafic, iar mai multe persoane au ajuns atunci la spital. De când a ajuns Primarul Capitalei, Gabriela Firea a tot declarat că a început deja procedurile de achiziţie a 100 de tramvaie noi. Acum, tot ce le rămâne de făcut bucureşenilor este să aştepte ca de pe hârtie, tramvaiele noi să ajungă…pe şine, iar diferenţa dintre tramvaiele de epocă şi cele noi…să fie vizibilă.