Un tren plin cu azotat de amoniu a fost pe punctul să explodeze noaptea trecută, la Breaza! Ore în şir, cât a durat intervenţia pompierilor, localnicii care au fost scoşi cu forţa din case şi trimişi la o distanţă cât mai mare

DISTRIBUIȚI

Un tren plin cu azotat de amoniu a fost pe punctul să explodeze noaptea trecută, la Breaza! Ore în şir, cât a durat intervenţia pompierilor, localnicii care au fost scoşi cu forţa din case şi trimişi la o distanţă cât mai mare, au trăit cu spaima că vor sări în aer! Totuşi, echipele de intervenţie s-au descurcat ireproşabil şi tragedia a fost evitată. La final, erou a fost numit impiegatul de Comarnic, pentru că el a văzut cum ieşea fum din unul dintre cele 25 de vagoane şi l-a anunţat pe mecanic.

Trenul, apartinând CFR Marfă, transporta azotat de amoniu de la Târgu Mureş la Ploieşti Triaj. Aproape de halta Breaza de Nord, mecanicul a oprit, după ce a fost anunţat de impiegat că iese fum dintr-unul dintre vagoanele de la jumătatea graniturii.

Imediat, alimentarea cu energie electrică a fost întreruptă, iar traficul blocat. Aproape 100 de pompieri, jandarmi şi poliţişti au împânzit zona şi şi-au împărţit atribuţiile.

Pompierii au răcit continuu garnitura, pentru a evita o explozie de proporţii catastrofale.

Garnitura transporta 2.000 de tone de azotat, adică de 100 de ori mai mult decât transporta cisterna care a explodat la Mihăileşti, din 2004. Atunci 18 oameni au murit şi 13 au fost răniţi.

După primele cercetări, pompierii militari au ajuns la concluzia ca o scânteie a aprins vagonul din mijloc.

În total, 15 garnituri de trenuri de călatori au fost blocate în gări, până când pompierii şi-au terminat intervenţia. Apoi, garnitura cu nitrat a fost dusă în Plieşti triaj, pentru anchetă, iar traficul  feriviar a fost reluat.