Toate animalele de consum care pleacă din România sunt exportate în camioane ori în vapoare în care stau înghesuite, uneori fără apă şi mâncare. Iubitorii de animale spun că ideal ar fi ca ele să fie sacrificate înainte

DISTRIBUIȚI

Toate animalele de consum care pleacă din România sunt transportate în condiţii greu de descris în cuvinte. Vacile, oile, viţeii, porcii sunt necuvântătoare exportate şi importate în camioane ori în vapoare în care stau înghesuite, uneori fără apă şi mâncare. Reprezentanţii organizaţiilor internaţionale pentru protecţia animalelor spun că ideal ar fi ca ele să fie sacrificate înainte şi să existe numai transport de carne congelată ori refrigerată. O metodă mai scumpă, prin care se pierd valorile nutriţionale, spun fermierii şi nutriţioniştii.

În urmă cu un an, un tăuraş de numai câteva luni era luat de lângă mama sa. A fost băgat într-o dubă murdară, plină de fecale. În cele din urmă, a fost urcat pe un vapor şi transportat în Palestina, acolo unde a fost executat în stradă, fără să se respecte vreo normă de igienă. Pe vapoare, animalele stau în condiţii greu de descris în cuvinte. Mai mult, la bordul acestor nave nu există niciun medic veterinar.

Gabriel Păun este unul dintre oamenii care investighează exportul de animale vii din ţara noastră. Este din Bucureşti, de meserie este biolog, iar de şaisprezece ani luptă pentru drepturile necuvântătorelor şi pentru natură. În tot acest timp, a încercat să convingă autorităţile să schimbe legislaţia.

Această metodă ar fi mai scumpă pentru că presupune mai multe proceduri şi mai mulţi oameni implicaţi. De asemenea, carnea congelată îşi pierde din proprietăţi. Carnea proaspătă este mult mai indicată pentru corpul uman, spun nutriţioniştii. Dar asta nu înseamnă că nu trebuie să privim realitatea, cred activiştii pentru drepturile necuvântătoarelor.

De obicei, activiştii şi jurnaliştii nu au acces în porturile comerciale, atunci când animalele sunt încărcate pe vapoare sau descărcate, pentru a nu face publice condiţiile în care acestea sunt transportate. Cu atât mai puţin, la bordul navelor. Un exemplu recent, este vaporul cu oi care în urmă cu unsprezece zile a scufundat o navă rusească.

După ce a scufundat nava rusească, vaporul cu oi şi-a continuat drumul. Se îndrepta către Iordania. Aproape 9.000 de oi erau la bord. După câteva ore, însă, nava a făcut cale întoarsă. De la autorităţile constănţene ştim că s-a întors în România pentru reparaţii. Proprietarul animalelor susţine, însă, că nava nu a fost deloc afectată, dar, animalele au ajuns abia ieri la destinaţie. De ce atât de târziu? Nimeni nu vrea să spună.

De asemenea, nu de mult timp, un alt vapor din România a fost încărcat cu aproximativ 13 mii de oi. Destinaţia: tot Iordania. Până la destinaţie, însă, toate animalele au murit. Potrivit informaţiilor care au circulat la nivelul Ministerului Agriculturii, s-ar fi defectat sistemul de adăpare şi din această cauză oile au devenit agitate şi au murit călcându-se în picioare. Asta este un exemplu clar de risipă şi de nepăsare.

Am cerut şi noi un interviu ministrului Agriculturii, Petre Daeea, pentru a discuta despre această industrie. Oficialul, însă, nu a dorit să stea de vorbă cu noi.

În Australia, principalul exportator de animale vii din lume, lucrurile s-au mai schimbat după investigaţiile făcute de iubitorii de animale. Legislaţia obligă exportatorul să fie responsabil, să se asigure de bunăstarea animalelor, până la destinaţie şi sacrificare. Şi, mai mult decât atât, autorităţile australiene fac des controale pe vapoare.

Este timpul să nu mai întoarcem la suferinţa animalelor, indiferent despre ce tip de animal vorbim. Stă în puetrea noastră să schimbăm legile. Spune STOP Indiferenţei. Fii tu schimbarea! Intră pe focusprimatv.ro şi semnează petiţia.