Rezervarea hotelurilor şi a zborurilor pe internet a devenit o obişnuinţă pentru cei care-şi planifică singuri vacanţele. Serviciile online de călătorie vin uneori, din păcate, la pachet şi cu probleme

DISTRIBUIȚI

REZERVĂRI ONLINE, PREŢURI MINCINOASE

Rezervarea hotelurilor şi a zborurilor pe internet a devenit o obişnuinţă pentru cei care-şi planifică singuri vacanţele. Serviciile online de călătorie vin uneori, din păcate, la pachet şi cu probleme. Un control amplu desfăşurat la nivel european a scos la iveală o mulţime de nereguli. Promoţii pentru servicii inexistente, preţuri mai mari după finalizarea rezervării şi un mod de calcul neclar. Sunt doar câteva dintre problemele găsite, la nivel european, pe 235 de site-uri de comparare a preţurilor şi rezervări de călătorie. Cum să vă daţi seama că sunteţi pe un site care vă ademeneşte cu oferte mincinoase, aflaţi din rubrica Banii Tăi.

Peste 350 de site-uri de rezervări online bilete de avion, cazări la hoteluri sau închirieri maşini au fost verificate la nivel european de autorităţile de protecţie a consumatorilor din 28 de ţări.

Au fost însă şi site-uri care nu au inclus taxele totale şi nici nu le-au afişat la vedere.

Centrul European al Consumatorilor a primit o mulţime de sesizări, anul trecut, din partea clienţilor care au fost păcăliţi sau care au întâmpinat probleme în urma serviciilor cumpărate.

Andra a vrut să-şi pregătească o vacanţă făcând rezervările online însă a stat de două ori înainte de a plăti.

Dacă totuşi vreţi să vă organizaţi singuri vacanţa, făcând rezervările necesare online, iată la ce trebuie să fiţi atenţi.

Verificaţi ce servicii vi se oferă în baza produsului vândut. De exemplu, dacă rezervaţi o cameră la un hotel, verificaţi ce facilităţi vă sunt puse la dispoziţie ca fiind incluse în preţul cerut. De asemenea, vedeţi ce servicii turistice vă pune la dispoziţie site-ul pe care alegeţi să faceţi rezervările. Mai exact, platforma respectivă trebuie să aibă disponibil un call center funcţional, iar consultanţii să fie disponibili pentru orice problemă aţi întâmpina la destinaţie. În cazul în care întâmpini totuşi probleme iar reprezentanţii site-ului nu sunt de găsit, poţi face o sesizare la Centrul European al Consumatorilor dacă este vorba de o rezervare în afara ţării, pe teritoriul ţărilor membre ale Uniunii Europene.