În plină dezvoltare imobiliară, fie că vorbim de noi cartiere rezidenţiale ori clădiri de birouri, Bucureştiul rămâne codaş la parcări. Găsirea unui loc liber este o probă extrem de dificilă chiar şi seara când ajungi acasă. În loc să revolze problema în cartierele de blocuri, unele primării de sector se limitează la a împărţi amenzi

DISTRIBUIȚI

În plină dezvoltare imobiliară, fie că vorbim de noi cartiere rezidenţiale ori clădiri de birouri, Bucureştiul rămâne codaş la parcări. Găsirea unui loc liber este o probă extrem de dificilă chiar şi seara când ajungi acasă. În loc să revolze problema în cartierele de blocuri, unele primării de sector se limitează la a împărţi amenzi. În unele situaţii, bucureştenii s-au trezit că sunt sancţionaţi deşi înainte li s-a permis parcarea în zonele respective.

Problema parcărilor de reşedinţă devine din ce în ce mai greu de suportat într-o Capitală tranzitată zilnic de aproape 1 milion de autoturisme şi unde, doar anul trecut, au fost înmatriculate 25.000 de maşini.

Nu există soluţii nici pentru locatarii acestor blocuri situate la doi paşi de centrul Bucureştiului, în zona Tineretului. Criza locurilor de parcare începe să se simtă şi în buzunare, în cazul lor. De câteva săptămâni, zeci dintre ei  au primit avertismente şi amenzi, de la Poliţia Locală, pentru modul în care şi-au lăsat maşinile.

Mişcarea celor de la Poliţia Locală ar fi total abuzivă, susţin oamenii. Aceştia spun că primăria nu le oferă locuri de închiriat şi că cele pe care se găsesc acum autoturismele lor le folosesc aşa încă din anii 90, fără să blocheze trotuarul.

În timp ce pe bulevard poliţia locală împarte amenzi, pe străduţele din spatele blocurilor trotuarele sunt blocate aproape total de maşini, dar fără ca cineva să fie sancţionat aici. Ba chiar, „norocoşi”, unii şoferi au obţinut de la primărie loc închiriat  pe spaţiul verde.

Dintr-un răspuns la solicitarea Hotnews, aflăm că în sectoarele 1,3, 4 şi 6 ale Bucureştiului (intra carton ilustratie) sunt amenajate peste 164 de mii de locuri de parcare, dintre care doar 97.000 sunt parcări de reşedinţă. Cei din primăriile 2 şi 5 au refuzat să răspundă la solicitarea jurnaliştilor Hotnews.

În septembrie 2016 în Bucureşti erau înmatriculate peste 1 milion 200 de mii de automobile, cu peste 100 de mii mai multe faţă de septembrie 2011.