Fotografia a devenit un al doilea limbaj de comunicare online. Pe reţelele de socializare s-au format mulţi dintre freelancerii din domeniul foto

DISTRIBUIȚI

Milioane de fotografii sunt distribuite zilnic pe reţelele de socializare astfel că fotografia a devenit un al doilea limbaj de comunicare online. Şi tot pe reţelele de socializare s-au format mulţi dintre freelancerii din domeniul foto, de astăzi. Unii şi-au transformat pasiunea în carieră şi au devenit fotografi profesionişti. Au investit în cursuri de specializare şi în aparatură de ultimă generaţie iar astăzi câştigă bani frumoşi imortalizând poveşti de viaţă prin obiectivul aparatului de fotografiat. Statisticile online arată că, în România, numai în ultimele şase luni au apărut aproape 300 de fotografi şi studiouri de fotografie.

Vlad este arhitect şi pe cât de pasionat este de arhitectură pe atât de mult îi place fotografia. N-a fost însă dintotdeauna atras de fotografie.

Când a apărut pe piaţă aparatul de fotografiat digital, interesul lui Vlad s-a schimbat.

A exersat şi aşa a ajuns să exprime în fotografii ce pulsează emoţii, ceea ce ochiului liber îi poate părea doar obişnuit.

A vrut să le arate şi altora ce reuşea să facă aşa că a început să-şi distribuie munca online. Acum susţine cursuri de fotografie, scrie mult despre acest domeniu şi îi învaţă pe cei mai tineri că fotografia nu este doar o apăsare a unui buton şi o încadratură, este emoţie.

Ca Vlad sunt şi alţi pasionaţi de fotografie. De fapt, reţelele de socializare au fost locul unde trendul întâlneşte pasiunea şi se transformă în profesie.

Cifrele arată că în ultimii ani au apărut tot mai mulţi freelenceri în domeniul fotografiei. De altfel, numărul căutărilor online în acest domeniu au crescut în ultimii ani.

Ca să faci o fotografie perfectă e nevoie să priveşti în jurul tău, iar strada este cel mai bun loc să te inspiri. Alege-ţi cel mai bun cadru, acela care să te inspire şi care să transmită ceva, cu emoţie. Vlad ne-a făcut o scurtă demonstraţie despre cum să facem o fotografie aproape perfectă.

Un fotograf profesionist, fie că realizează fotografii la nunţi sau că este fotograf de modă ori de produs poate să câştige între câteva sute şi chiar mii de euro, depinde de clienţii cu care lucrează şi de experienţa lui.