După mai multe amânări cele două staţii de metrou de pe magistrala patru vor fi date în folosinţă. Realizarea lor a durat aproape cinci ani, iar costurile se ridică la 252 milioane de euro

DISTRIBUIȚI

După mai multe amânări cele două staţii de metrou de pe magistrala patru vor fi date în folosinţă. Realizarea lor a durat aproape cinci ani, iar costurile se ridică la 252 milioane de euro. Cât priveşte linia de metrou Eroilor – Drumul Taberei, aceasta mai are de aşteptat. Cel mai devreme, în vara lui 2018. 

E agitaţie mare la staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Muncitorii spală geamurile şi pun la punct ultimele detalii rămase neterminate. Comisia de recepţie a făcut verificări în ambele staţii, acestea urmând să fie inaugurate.

Lucrările pentru extinderea magistralei 4 au început în 2012. Structura celor două staţii a fost gata abia în decembrie anul trecut. Metrorex a amânat însă inaugurarea lor din cauza lucrărilor nefinalizate la sistemul de detecţie şi alarmare la incendiu.

Ambele staţii sunt prevăzute cu patru căi de acces dotate cu scări fixe şi rulante.

Staţia Laminorului se află la intersecţia străzii cu acelaşi nume şi bulevardul Bucureştii Noi. În prezent cei care locuiesc sau muncesc în zonă trebuie să schimbe două autobuze până la Gara de Nord.

Cele două staţii urmează să preia în jur de 14.000 de călători pe zi.

Procentul de realizare a structurii de rezistenţă pentru cele 10 staţii de metrou din prima secţiune a magistralei 5 este de 87,51%. Mai sunt însă multe de rezolvat, spune preşedintele asociaţiei Metrou Uşor.

Necesarul pentru primul tronson al magistralei 5 ar fi de 13 trenuri cel puţin. Licitaţia pentru cumpărarea lor nu a fost lansată, iar Metrorex a anunţat că se vor lua iniţial trenuri care circulă pe magistralele M1 şi M3, ceea ce va îngreuna circulaţia, oricum dificilă, de pe aceste linii.

Lucrările la magistrala 5 de metrou au început în noiembrie 2011 iar în 3 ani ar fi trebuit să se finalizeze. Au trecut însă aproape 6 ani şi tot nu sunt gata.