Dispar muncitorii calificaţi din service-urile auto din România. În locul lor ar putea veni mecanicii auto din China. Sunt mai ieftini, mai harnici şi bine pregătiţi. De cinci ani se adânceşte continuu criza forţei de muncă din service-urile auto din ţară, spre disperarea patronilor. Românii pleacă după salarii mai mari în ţările din Vest

DISTRIBUIȚI

Dispar muncitorii calificaţi din service-urile auto din România. În locul lor ar putea veni mecanicii auto din China. Sunt mai ieftini, mai harnici şi bine pregătiţi. De cinci ani se adânceşte continuu criza forţei de muncă din service-urile auto din ţară, spre disperarea patronilor. Românii pleacă după salarii mai mari în ţările din Vest. Asociaţia Societăţilor de Service-uri Auto Independente vrea să demareze un program pilot prin care 80 de chinezi să fie recrutaţi şi relocaţi, iar dacă se dovedeşte că aceştia se pot integra şi chiar face performanţă, numărul va creşte până la acoperirea deficitului. O scrisoare de intenţie, în acest sens, a fost trimisă deja Ambasadei Republicii Populare Chineze.

În timp ce românii calificaţi din domeniul auto pleacă din ţară, patronii service-urilor auto fac eforturi disperate să găsească noi angajaţi.

Opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de forţă de muncă. Angajaţii calificaţi aleg să plece şi să muncească pe bani mai mulţi în ţări precum Italia, Irlanda, Anglia.

Una dintre problemele cu care se confruntă patronii service-urilor auto din România este faptul că cerinţele salariale sunt mult prea mari.

Soluţia pentru acoperirea lipsei de muncitori calificaţi este recrutarea şi relocarea unor cetăţeni chinezi în România şi care să lucreze în service-urile auto.

Chinezii ar urma să muncească în România pe salarii între 250 – 300 de euro net în spălătoriile auto. Pentru acest domeniu nu este necesară experienţa. Între 500 – 800 euro net sunt salariile pentru specialiştii cu cel puţin 3 ani de experienţă din celelalte categorii: tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică şi diagnoză auto. În afară de aceste salarii, angajatorii asigură suplimentar cazare şi mâncare pentru expaţi.

În România, sunt mai multe cauze care au contribuit la adâncirea lipsei de forţă de muncă din service-urile auto.

Deficitul de forţă de muncă pregătită în România, în domeniul reparaţiilor auto, este estimată în pezent la peste 20 000 de persoane.