Abia am trecut de masa îmbelşugată de Crăciun, că ne aşteaptă un alt festin: cel de Revelion. Salată de boef, piftii, sarmale, carne de porc, toate stropite din belşug cu alcool. Combinate şi consumate în ambudenţă acestea reprezintă reţeta sigură spre kilograme în plus şi o sănătate precară

DISTRIBUIȚI

Abia am trecut de masa îmbelşugată de Crăciun, că ne aşteaptă un alt festin: cel de Revelion. Salată de boef, piftii, sarmale, carne de porc, toate stropite din belşug cu alcool. Combinate şi consumate în ambudenţă  acestea reprezintă reţeta sigură spre kilograme în plus şi o sănătate precară. Nutriţioniştii ne oferă însă soluţia pentru a ne feri de excese  şi – mai mult – pentru a ne  bucura de toate bucatele tradiţionale fără să luăm un gram în plus.

Înfometarea şi dieta nu sunt cheia spre mai puţine kilograme nici măcar în perioada dintre Crăciuni şi Revelion, când mulţi dintre români încearcă să mănânce mai puţin, pentru ca în noaptea dintre ani să se dedea din nou… excesului alimentar.  Cumpătarea este cuvântul cheie. Iar câteva reguli – mai simple decât am putea crede – ne pot ajuta să ieşim din Sărbători…. supli şi sănătoşi.

Cea mai importantă dintre reguli este însă cea a meselor. Care trebuie să fie cinci la număr – trei principale şi două gustări. Ora la care mâncăm nu contează neapărat.  Excepţie face cina, care nu trebuie luata mai târziu de 8 seara. În rest, trebuie să împărţit ziua raportat la cele cinci mese.

Atenţie însă, orice masă sărită înseamnă o depunere integrală a caloriilor următoarea dată când mâncăm.

Iar de Revelion regula celor cinci mese devine misiune imposibilă. Şi asta pentru că mâncăm o noapte întreagă, la ore total nepotrivite. Soluţii sănătoase există însă şi in acest caz.

Pe lângă o alimentaţie cumpătată, pentru a avea un mod de viaţă sănătos nu trebuie să uităm de sport. Este bine să facem mişcare cam la 15 minute după o masă abundentă. Putem alege o plimbare în parc, o tură cu bicicleta sau o sesiune de sală.